Good bye beijing

18 oktober 2017

Beijing ligt al weer achter ons. Nu zitten we in de trein naar een volgend avontuur xian. De trein is een hele ervaring. Mensen die over wacht bankjes springen om voor te kruipen. Rennen naar de trein om een plek te bemachtigen. Gelukkig hebben wij een lekkere stoel geboekt :). In beijng veel gedaan begonnen met de plein van de hemelse vrede. Dit was voornamelijk groot. Verder vond ik het niet speciaal. Erna richting de temple of heaven gelopen. De tempel staat in het park en je moet betalen voor je het park in mag. Dit vonden we op dat moment zonde want was al laat. Op straat kwamen we een soort straat optreden/disco tegen. Er was muziek een vrouw die meezong en paar dansende mensen. Hier hebben we een tijd gezeten en genoten. De volgende dag hebben we ontbijt gehaald bij een kraampje. Geen idee wat we echt gegeten hebben. Een broodje met vlees met blaadje sla en groenten waarvan we denken chinese kool. Met de metro naar de forbidden city en het paleis van de oude keizers. De hele stad was omringt met muur en daarom heen nog een gracht van cir. 35 meter. We werden aangesproken door 2 meiden die met ons op de foto wilde. Na de city door gegaan naar park er achter. Een klim gemaakt naar de tempel op de berg. In het park vergat je helemaal dat je midden in een grote stad bent. Beide hadden we last van onze voeten en benen. Zoveel dagen achter elkaar enorm veel lopen zijn we niet gewend. Zondag maar rustiger aan doen en naar de pearl market geweest. Natuurlijk wel eerst uitgeslapen tot 1 uur (oeps). Bij de market continue gestalkt door verkopers die "cheap price for you" hebben. Als je langs hun kraampje loopt beginnen ze meteen met roepen. Langs de sjaalen afdeling legde een verkoper zo een sjaal op mijn schouder. Was er wel klaar mee. Voor de rust nu wel naar de tempel of heaven gegaan en door het park gelopen.
Maandag is de dag voor het enige wat we nog moesten zien in Beijing. Naar de chinese muur. We besloten om met een tour bus heen te gaan. Helaas betekende dit ook een tourguide die praat. Wel 45 minuten lang en alleen in het chinees. De muur zelf was een geweldig. We kozen voor de minst toeristische kant die dus ook stijler bleek te zijn. Dit heb ik geweten sommige stukken waren zwaar. Gelukkig kon je altijd aan een reling vast houden. We zijn tot de 5de zuid toren gekomen. Vet mooi uitzicht van boven af en het was de klim waard. Als je de kans hebt in je leven moet je echt naar de muur gaan. Ik kom er graag nog een keer om dan een langere hike te maken. Dinsdag laatste dag in Beijing en eigenlijk niet veel bijzonders gedaan. Beetje door winkel straat gelopen wachten tot we met de trein konden.
Goodbye Beijing ♡

1. Fons:
    18 oktober 2017
    Als je dit leest zijn jullie al in Xian. Zie net op de weerkaart dat het redelijk weer is. Ik hoop dat jullie net weer zoveel kunnen zien als in Beijing. Nog even en je lichaam is gewend om elke dag veel te lopen.
    Veel plezier....................

ps. stuur nog een paar mooie foto's op als dat mogelijk is. Foto's zeggen veel meer dan duizend woorden.
  2. Yvonne:
    18 oktober 2017
    Leuk hoor, jullie reisverhalen! Lijkt me indrukwekkend, die Chinese muur! Veel plezier in Xian.
  3. Henna kommer:
    22 oktober 2017