The beginning

13 oktober 2017 - Peking, China

Woensdag 11 oktober begon de reis. Op schiphol zijn we uitgezwaaid door schoonfamilie. Toen vliegen naar moskou en hier 10 uur wachten. Geprobeerd om daar nog even wat slaap te pakken. Mij is dat niet gelukt niels heeft even geslapen maar ook niet lang. (Fotos volgens) rond uurtje of 8 even koffie gedronken en 12:25 eindelijk de vlucht naar china. Dit is een van de luxere vliegtuigen waar ik ooit mee geweest ben. Beide hebben we de film passenger gekeken en daarna nog geprobeerd te slapen. Helaas voor mij was dit ook niet succesvol.

En dan in China aangekomen rond half 1 snachts lokale tijd. Baggage opgehaald aantal keer nog door controles en om 2 uur konden we vliegveld af. Met de taxi naar het hostel. De man achter de balie van het hostel had slecht nieuws voor ons. We konden er niet slapen. Hostel was niet meer in gebruik. Gelukkig hielp hij ons aan een nieuwe slaapplek dat op loop afstand was. Rond 4 half 5 waren we ingecheckt en zouden we kunnen slapen. Wij besloten om eerst flessen water en wcpapier te gaan kopen (want dat hadden ze niet in het hostel) wc papier niet gevonden blijkbaar is dat geen gebruikelijk product :/. Nu maar tissues gehaald. Het leven was hier al actief. Rond 3 uur werden in kraampjes al voedsel gemaakt en rond 5 kon je dit al kopen. Ook waren rond half 5 al veel ouderen op straat. Vuilnis werd opgehaald met een soort tuktuk. Overal kom je openbare wc tegen. Nou ja wat je wc noemt. Het is een gat in de grond. Geen hokjes dus je zit met zn alle naast elkaar en ook hier geen wc papier. Rond 6 uur sochtends zijn we toch lekker ons bedje ingekropen en nu gaan we naar het plein van hemelse vreden.

1. Yvonne:
    13 oktober 2017
    Gelukkig dat er een hostel in de buurt was zeg, pffff anders sta je daar. Ik ben benieuwd hoe het plein vd hemelse vrede is , is flink in het nieuws geweest jaren geleden .
  2. Svenja:
    13 oktober 2017
    Dat klinkt als een hele vermoeiende reis! Klinkt allemaal heel mooi, op de wc na!
  3. Fons:
    13 oktober 2017
    Zo, dat is al een heel avontuur op de heenreis. De reis viel dus wel mee, al ligt Aserela heerlijk te slapen op twee stoelen. Inderdaad dat je een alternatief hebt gevonden voor het hostel. De foto's zijn gaaf. Herken het wel.
    Al genoten van het chinese eten?
  4. Asarela:
    14 oktober 2017
    In dit district zitten gelukkig veel hostels en hotels :) en we hebben al aantal lekkere dingen gegeten ook al weet ik bijna niet wat ik eet. Het plein was voornamelijk groot. Grote markt is er niets bij! Verder vond ik het nogal kaal.