De laatste dagen voor vertrek

8 oktober 2017 - Groningen, Nederland

De reis komt nu gigantisch dicht bij nog 2 dagen in Groningen en dan voor 4 maanden naar Azie. De laatste voorbereidingen moeten nog getroffen worden. Kamer opruimen, tas in pakken en laatste keer kijken of we niets vergeten zijn. Afscheid nemen van vrienden en familie die we komende tijd niet gaan zien.Gisteren viel het mij wel even zwaar maar weet dat ik jullie niet ga vergeten terwijl ik zo ver weg ben. Zowel Niels en ik gaan ons best doen om iedereen op de hoogte te houden en de mooie plekken waar we heen gaan met jullie te delen. Dit gebeurd door middel van verhalen foto's en filmpjes zullen niet ontbreken.

Natuurlijk hebben we ook al veel voorbereid. Zoals de visa voor China en Vietnam. Dit bleek voornamelijk voor China moeilijker dan gedacht. De hele reis staat daarom door China al vast deze zal ook in de routeplanning nog toegevoegd worden. De hele zomer bij de Vrijbuiter gewerkt om geld te sparen en daar ook veel spullen aangeschaft.  Ook moesten we ons laten voorlichten over inentingen en ook aantal prikken krijgen. Niels had al een paar ik moest helaas 4x geprikt worden.

De eerste tussenstop op onze reis is Moskou, waar we 10 uur moeten wachten voordat we door mogen naar Beijing in China. We mogen niet van het luchthaven af en we gaan niet naar hotel dat bijna een gevangenis is. Ik heb er alle vertrouwen in dat we genoeg vermaak mee hebben om ons even te vermaken. Voorbereiding is alles. Ik ga een paar films en series downloaden via Netflix. We hebben aantal kaartspelletjes mee en natuurlijk zijn we gezellig met z'n tweeën.