Change of plans

25 oktober 2017 - Chengdu, China

Helaas is het mooie natuur gebied jiuzhaigou valley gesloten vanwege een aardbeving op 8 augustus. De aardbeving had een 7 op de schaal van richter. Hierdoor moeten wij onze reisplannen aanpassen en blijven we paar dagen extra in chengdu. Gelukkig valt hier nog veel te beleven. Zo hebben we wel tijd om naar leshan giant budda te gaan. Dat is een 71 meter hoge uitgehakte budda. De volgende china reis zullen jiuzhaigou gaan bezoeken.
Niels heeft vandaag zn lievelings dieren van dichtbij kunnen bewonderen🐼. Om 7 uur vanmorgen ging de eerste wekker. We moesten er vroeg uit want in de ochtend worden de panda's gevoerd en zijn ze het beste te zien. Ook is het s'ochtends wat rustiger. Liefst ging ik bij de slapende panda liggen om nog even me ogen dicht te doen. Ook hebben we de rode panda's even gedag gezegd. Die waren een stuk actiever.
Dinsdag hebben we de wenshu monastery bezocht. Dit is een groot boeddhistisch klooster met veel en grote beelden. Er omheen een rustgevende tuin waar je lekker door heen kan wandelen. Je vergeet even de drukke stad en komt tot rust. Erna gingen we op shopping tour. Ik had in Beijing een super mooie oriental jurk gezien en besloot om er 1 te kopen. In chengdu heb je 1 straat waar je aantal tailors kunt vinden en hier moest ik dan ook heen. Na veel kijken bij de enige engels sprekende tailor een jurk besteld die voor mij op maat gemaakt word. 31 augustus kan ik hem ophalen. Verder naar chunxi road geweest. De '5th avenue' van chengdu. Enorme straat met grote winkels van voornamelijk dure bekende merken. Niels en ik liepen 1 gebouw in waar ze op de twaalfde verdieping een basketbal veld zouden hebben. Met de lift naar de 11de verdieping gegaan en het was donker en niets aanwezig. Dan maar verdieping naar beneden 10 verdieping was een scary bouwval. Geen idee waarom ze dit niet aangeven :/.

1. Yvonne:
    Hebben jullie foto’s van jezelf bij de panda’s ? Ben zo nieuwsgierig! 😂
  2. Jolanda:
    25 oktober 2017
    Leuke verhalen. Maar er moeten wel foto's bij hoor.😁
  3. Marian grondman:
    25 oktober 2017
    Leuk verhaal, jullie zullen wel moe zijn na een dag lopen en al die indrukken.
    Stuur maar mooie foto's.
  4. Fons:
    26 oktober 2017
    Fijn dat jullie genieten. Hebben jullie die krab op een stokkie opgegeten? En die toetjes zien er ook lekker uit. (spin in glas)
    Jammer dat het natuur reservaat jiuzhaigou valley niet gaat lukken. Maar genoeg te doen en even extra rust is ook niet verkeerd.
    Ik heb gisteren net te horen gekregen dat Malaga weer opgeschoven is. Helaas!!!!!!!!!
    Nou geniet en inderdaad ik ben ook benieuwd naar wat meer foto's.

Groetjes Pap