The night befor christmas

24 december 2017

Kerst vieren ze niet echt in cambodja dus hebben we ons eigen getekende kerstboom op de muur hangen om in de sfeer te komen. Gelukkig hebben Niels en ik elkaar en gaan we leuke dagen van maken. Volgend jaar ben ik zeker weer voor om met de familie deze feestdagen door te brengen.
We zijn ondertussen gestrand in battambang een niet enorm toeristisch stadje maar wel veel te zien. De dag van aankomst werden we door 2 meiden gevraagd of we mee wilden op een tour met de tuktuk. Het kosten 20 euro in totaal dus als wij mee gingen was dit maar 5 euro pp. Een prima deal dus. Eerst kregen we wat te horen over de geschiedenis van de stad. Kim vertelde hoe de stad aan zijn naam kwam. Battambang city zou vertaald loststick city zijn. Vernoemd naar een magische stok die kwijt is geraakt en nooit meer terug gevonden is. Verder zijn we naar bamboo trein geweest die enorm teleurstellend was. Het was ooit een leuke attractie maar vanwege nieuwe spoorlijn is er niets van over. Een klein ritje van nog geen 2 minuten op een moter aangestuurde plateau. Daarna gingen we richting de tempel. Onderweg een lekker stukje rat gegeten 🐀. Ook nog langs een mushroom farm geweest. Bij de tempel moesten we eerst 350 treden omhoog om deze te kunnen bezoeken. Gelukkig na de klim naar boven lekker gelunched om door te gaan naar de killing cave. Hier zijn rond 1970 enorm veel mensen vermoord. Dit werd letterlijk gedaan door ze dood te laten vallen op de rotsen. Om de dag goed af te sluiten zijn we naar de batcaves gegaan. Rond half 6, als de zon ondergaat, komen hier miljoenen vleermuizen uit de grot vliegen. Een geslaagde dag als je het mij vraagt.
Hiervoor waren we in een geweldig hostel genaamd Neverland. Deze bevind zich in Sihanoukville vlak bij Otris Beach. Zon, zee, strand en voornamelijk niet te veel doen is het motto geweest. Dit komt ook door de relaxte sfeer dat in het hostel hangt. Foto's van de hostel komen nog online maar als je dit ziet snap je waarom. Aan het strand kon je je lekker laten verwennen. Massages, manicure, pedicure en epileren. Het laatste heb ik gedaan even de iets te lange haren weer laten verwijderen. Ook zijn we op aanrader van onze manager nog naar een eiland geweest. We wilde eerst de eilanden overslaan vanwege de prijs en teveel toeristisme. Eén van de eilanden is nog lekker primitief hier hebben we twee dagen doorgebracht zonder internet en geen stroom. Het eiland heeft een mooie jungle die je kan verkennen en een heerlijk strand waar je ongestoord op kan liggen. De stad hiervoor was Kampot. Hier hebben we scooter gehuurd om door Bokor national park te rijden. Hier was veel te zien. Eerst een reuze boedha beeld tegen gekomen. Daarna een verlaten spook kerk. Ook wilde de verlaten spook casino bekijken maar deze werd al gerenoveerd. Als laatste naar de waterval gereden. De motermuis die ik ben heb een stuk op de terug weg gereden met Niels achter op =). Dont worry this chick can handle it!
En dan de eerste stad van Cambodja was Phnom Penh. Niet bijzonder veel te doen als je mij vraagt. Je kunt naar de killing fields gaan wat ik te heftig vond klinken. Wij wilde wat vrolijkere dag besteding dus veel markten en tempels bezocht. De tuktuk drivers hadden hier behalve taxi zijn ook nog een tweede baantje namelijk wiet verkopen. Je wordt continu lastig gevallen door ze met de vraag of je tuktuk wil zei je nee dan vroegen sommige "wanna smoke weed". Ook waren er veel cafés waar je wat extra aandacht kom krijgen van de sexy gekleden gastvrouwen. Dat was the Cambodja ervaring tot nu toe. Fijne kerst allemaal!🎁🎅🌲

1. Frans en Miranda L7:
    24 december 2017
    Hoi Niels en Asarela. ..... weer een mooi verslag met vele gebeurtenissen en activiteiten. Heel veel plezier nog op jullie wereldreis. En hele fijne Kerstdagen en alvast een goede Jaarwisseling. Veel vuurwerk daar zeker???
    Groetjes Frans en Miranda.
  2. Marian grondman:
    24 december 2017
    Wij zijn vanavond naar een kerstviering geweest en zijn nu in kerst stemming.
    Wij wensen jullie ook fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling .
    En kijken uit naar jullie volgende verhaal.
    Groetjes Marian en paul
  3. Bernadette roos:
    25 december 2017
    Ook wij wensen jullie fijne feestdagen en volgende week een knallend oud en nieuw. En blijf genieten van de reis en wij van jullie reisverhalen.
  4. Fons:
    27 december 2017
    na de kerstdagen eindelijk even tijd om jullie verhaal te lezen. We hebben elkaar al gesproken met de kerst. Het blijft een hele belevenis en kerst vieren op een krokodillen farm is ook niet iets wat ik veel hoor.
    Nu op naar Thailand en en bruisend oud en nieuw vieren. Jullie zijn dit jaar eerder in 2018 dan wij hier in Nederland. Ben benieuwd naar jullie verhalen hoe het was met oud en nieuw.
  5. Sander:
    6 januari 2018
    Ben je niet met de TukTuk tussendoor naar winkels gebracht? Dat is volgens mij het grote verdienmodel van die ritjes: wordt je voor een goedkope prijs gelokt, maar ondertussen moet je allemaal dingen gaan kopen ;)